چادر عربی

حجاب چادر انواع مختلفی داشته که در طول دوران های مختلف با توجه به تغییرات فرهنگی و مد دست خوش تغییراتی شده است ، اما نکته مهم آن است که این تغییرات رخ داده در حجاب چادر به ویژه چادرهای اجتماع مانند چادر عربی در بعضی مواقع باعث از بین رفتن اصل و هدف آن پوشش شده است.

چادرهای عربی از سالیان دور تا به الان جز یکی از چادرهای اجتماع بوده که به دلیل تنوع در آن و همچنین سهولت استفاده از آن مورد توجه خانم های محجبه بوده و هست . ما در این مطلب سعی داریم تا بتوانیم شما را با نکاتی مهم آشنا کرده تا در هنگام انتخاب و خرید چادر عربی اطلاعات کامل تری داشته و بهترین گزینه را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید.

انواع مدل های چادر عربی چیست ؟

یکی از نکات مهم در خرید انواع چادر عربی شناخت انواع مدل های آن است ، شاید جالب باشد بدانید با توجه به تحقیقات ما تنها می توان به یک مدل از چادرهای اجتماع، نام چادر عربی را اطلاق کرد و انواع دیگر چادرهای اجتماع که به دلیل نوع دوخت آن ها شباهتی زیاد به چادرهای عربی دارند بعضا توسط خریداران چادر عربی اشتباه گرفته می شود و متاسفانه در برخی از موارد نیز فروشنده چادرهای اجتماع عمدا یا سهوا مدل های دیگر چادرهای اجتماع را به جای چادر عربی به مشتریان خود معرفی می نمایند.

اما چادر اجتماعی که بتوان به طور صحیح نام آن را چادرهای عربی اصیل گذاشت و در برخی از کشورهای عربی همسایه ایران نیز با نام عبای عربی نیز شناخته می شود ، چادری است که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

چادر عربی ساده

ویژگی های چادر عربی اصیل چیست ؟

چادرهای عربی اصیل به طور معمول گشاد بوده و آستین های آن نیز به صورت عبایی و گشاد یا در اصطلاح عام خفاشی می باشد.

در چادر عربی آستین تا مچ به شکل کاملا یک تیکه و یک سره بوده و دارای مچ و یا آستین مجزا نمی باشد. از دیگر ویژگی های یک چادر عربی زیبا که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه ویژه داشته باشید ، پشت چادر است که یک تکه باشد زیرا در دوخت برخی از چادرهای عربی از پارچه های مشکی با عرض کم استفاده شده که موجب می شود پشت چادر دو تکه باشد که البته این مدل نیز طرفداران خود را دارد و نام آن نیز به اصطلاح چادر عراقی بوده و بیشتر در شهر های جنوبی ایران و کشور عراق محبوبیت دارد.

پارچه چادر عربی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از نکات مهم که در خرید چادر عربی باید به آن توجه داشت ، جنس پارچه چادر عربی است از آنجایی که بیشتر استفاده این نوع چادر در محیط های عمومی و بیرون از منزل است ، لذا پارچه چادر عربی نباید پرز گرفته و یا خاک گیر باشد و از طرفی پارچه آن باید در برابر شت و شوی مداوم در ماشین لباسشویی نیز مقاوم بوده و همچنین بعد از شت و شوی چروک نشده و یا به راحتی قابل اطو کردن باشد.

ویژگی مهم دیگر که باید پارچه چادر عربی حتما سبک بوده که در ساعات طولانی که روی سر قرار میگیرد باعث اذیت مصرف کننده آن نشود.

اما قطعا تمامی این ویژگی هایی که در بالا ذکر شد خواسته تمامی کسانی است که قصد خرید چادرهای عربی دارند و الان خواننده این مطلب هستند پس سوال مهم این است که چگونه این ویژگی ها را تشخیص داده و صرفا به حرف و تبلیغات فروشنده چادر عربی اکتفا نکنیم.

خوب پی بردن به بخش زیادی از این نکات و ویژگی ها نیاز به تجربه بالا در شناخت پارچه دارد که به طور معمول خانم هایی که سال های زیادی است از چادر برای حجاب استفاده می کنند تا حدود زیادی با سر کردن چادر و دیدن جنس پارچه آن به کیفیت آن پی می برند اما قطعا کسانی هم هستند که در این موضوع سر رشته زیادی نداشته و نیاز به راهنمایی دارند ، ما در ادامه نکاتی را به شما ارائه خواهیم داد که شاید تا حدودی بتواند شما را در تشخیص و شناسایی ویژگی های پارچه چادر عربی راهنمایی کند.

ژاپن پرچم دار تولید پارچه های با کیفیت چادر عربی !

خوب اول از همه به کشور تولید کننده پارچه توجه کنید ،این مورد می تواند معیار خوبی برای تشخیص کیفیت آن باشد به طور مثال در حال حاضر کشور ژاپن حرف اول را در صنعت تولید پارچه های چادر مشکی می زند ، پس اگر زمان خرید چادرهای عربی و یا هر چادر دیگراطمینان پیدا کردید که کشور تولید کننده پارچه ، ژاپن است می توانید تا حد زیادی از خرید خود مطمین باشید!

اما در کنار کیفیت بالایی که این پارچه ها دارد ، قیمت بالایی نیز دارد علی الخصوص بعد از افزایش قیمت ارز و کمتر شدن واردات پارچه این افزایش قیمت چندین برابر شد ، فلذا تولید کننده های چادر عربی کمتر و یا بهتر بگوییم اصلا به سراغ پارچه ژاپنی برای تولید چادر عربی نمی روند!!!

راه حل مناسب برای انتخاب چادر عربی با پارچه با کیفیت

خوب حالا حتما می پرسید که پس چه کنیم ؟! اول از همه باید به شما بگوییم که اگر فروشنده ای ادعا کرد از پارچه ژاپنی برای تولید چادر عربی خود استفاده کرده باید تا حدود زیادی به صداقت او شک کرد مگر آنکه از تولید ۲ یا ۳ سال پیش خود در انبار داشته باشد ، دوم اینکه نگران نباشید بعد از گرانی پارچه های ژاپنی برای تولید چادر عربی تولید کنند ها به سراغ قطب دوم تولید پارچه در دنیا رفته و آن کشوری نیست جز کشور کره جنوبی که پارچه های این کشور نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر در کشور ما ایران اکثر تولید کننده های با انصاف به سراغ استفاده از پارچه های کره ای برای تولید چادر عربی می روند.

البته نباید از کیفیت خوب برخی از پارچه های چادر مشکی ایرانی نیز غافل شده که خوشبختانه در سال های اخیر حرکت های خوبی در زمینه تولید پارچه ساده مشکی با کیفیت ایرانی و حتی پارچه های طرح دار مشکی انجام شده است.

مراقب شگردهای تبلیغاتی و اسامی جعلی پارچه ها باشید!

البته همه پارچه های کره ای نیز لزوما دارای کیفیت عالی با ویژگی هایی که قبل تر به آن اشاره شد نیست ، یک نکته مهم که باید به آن اشاره کنیم این است که دقت داشته باشد هیچگاه فریب اسامی و برندهای عجیب و غریبی که متاسفانه بعضی از فروشندگان و تولیدکنندگان چادرهای عربی به روی پارچه های خود می گذارند را نخورید.

به طور کلی چند جنس اصلی برای پارچه های چادرهای عربی وجود ندارد و الباقی اسامی که می شنوید از دو حالت خارج نیست اول اینکه یکی از همان دسته بندی های اصلی بوده که برای انحصاری جلوه دادن آن اسامی عجیب و غریب بر روی آن ها گذاشته شده و یا در حالت دوم یک جنس متفرقه و یا چینی بوده که باز برای فروش آن و خوب جلوه دادن آن اسامی تازه ای به روی آن گذاشته اند.

حال در اینجا به معرفی برخی از انواع پارچه های مرغوب کره ای می پردازیم که می توان به پارچه کرپ ندا ، کرپ ، ژرژت ، حجاب و عفاف ، کرپ ژرژت و … اشاره کرد که از لحاظ سبکی و کیفیت ، مناسب ترین پارچه برای دوخت و تولید چادرهای عربی می باشد.

انواع تزئینات چادر عربی

یکی دیگر از مواردی  که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم که باعث تغییرات در نوع چادرها می شود اضافه شدن تزئینات مختلف به چادر می باشد که البته در بعضی موارد این تزئینات پا فراتر از اصول و چهارچوب های حجاب گذاشته و دیگر نمی توان استفاده از این نوع چادرهای عربی را حجاب نامید ، لذا پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید چادرهای عربی با تزئینات توجه داشته باشید این تزئینات باعث جلب توجه و یا زیر سوال بردن حجاب چادر نشود.

چادرهای عربی نگین دار و گلدوزی

رایج ترین نوع تزئینات اگر بخواهیم به ترتیب مد شدن آن ها به آن اشاره کنیم می توان به چادرهای عربی نگین دار اشاره کرد که در حاشیه جلویی و آستین آن از نگین های حرارتی مشکی و در برخی مدل ها نگین های رنگی استفاده شده است.

همچنین اخیرا” چادر عربی گلدوزی نیز یکی از به روزترین و محبوب ترین مدل های چادرهای عربی بوده که در دو مدل گلدوزی بر روی سر آستین و گلدوزی بر روی سرآستین و حاشیه ی جلویی موجود می باشد.

چادر عربی چادر عربی

قیمت چادر عربی

از عوامل مهمی که بر قیمت چادرهای عربی تاثیر گذار است می توان به نوع پارچه ، کیفیت دوخت و نوع تزئینات کار شده بر روی آن اشاره کرد که این عوامل همگی باعث می شود که شما با طیف گسترده ای قیمت چادرهای عربی روبرو شوید.

چادرهای عربی با کیفیت و قیمت مناسب از کجا بخریم؟

در حال حاضر هم در تهران و هم در شهرستان ها علی الخصوص شهرهای بزرگ مزون های حجاب و فروشگاه های تخصصی ملزومات حجاب وجود داشته که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین به شما این امکان را می دهد تا با مقایسه انواع مدل های چادر عربی اقدام به خرید آن بفرمایید.

ما در ملزومات حجاب ابریشم با بیش از ۵ سال سابقه در حوزه تولید ملزومات حجاب به خصوص تولید تخصصی انواع چادرهای عربی ساده و نگین دار و گلدوزی آماده ارائه مشاوره رایگان و تخصصی در مورد خرید چادر عربی به شما هستیم.

همچنین قابل ذکر است تمامی محصولات ما از بهترین پارچه های کره ای کرپ ندا با مرقوبت ترین نگین و نخ ابریشم گلدوزی ارائه می گردد ، جهت سفارش می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

انواع چادر عربی